دژکام:

دستگاه اجرایی نیاز به تحول دارند  

امام جمعه شیراز گفت: دستگاه‌های اجرایی نیاز به تحول دارد و توقع از دولت مردمی این است که سازمان برنامه و بودجه برای اجرایی کردن سیاست‌های کلی با جدیت وارد عمل شود.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام  در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز به مراقبت‌های فردی و اجتماعی اشاره و گفت: مراقبت اجتماعی از ویژگی‌های ارزشمند اسلام است، اما پیش از این تاکید و توجه به مراقبت فردی شده است.

او در خطبه‌های دوم با اشاره به مناسبت‌های پیش‌رو گفت: نخستین مناسبت میلام امام حسن مجتبی (ع) است که جشن میلاد باید خیلی باشکوه برگزار شود، چون حرم ایشان را خراب کردند و این امام بزرگوار غریب است.

امام جمعه شیراز گفت: شیعه باید با برپایی جشن باشکوه نشان دهند که این امام در دل‌ها زنده هستند و نکته دیگر مقام شامخ امام حسن (ع) است که برای همه ما درس‌آموز است.

آیت‌الله دژکام گفت: امام حسین (ع) ۲۰ سال از امام حسن (ع) که امام زمان بود اطاعت کرد و این یعنی ولایت‌پذیری؛ همه باید ولایت را اطاعت کنند ولو امام معصوم باشد، حرف، ولی امر را ضایع نباید کرد.

او با تاکید بر اینکه دو امام و دو حجت در یک زمان جمع نمی‌شود، گفت: در زمان غیبت حجت بر ما امام خامنه‌ای است، تفرقه افکندن در زمینه ولایت معنا ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: از روز میلاد امام حسن (ع) تا شهادت امام علی (ع) گرامیداشت و رسیدگی به محرومان و ایتام است.

او گفت: برنامه برای رسیدگی به محرومان در نظر گرفته شود، مردم در سختی هستند گرانی فزاینده می‌شود.

آیت الله دژکام گفت: دولت‌ها هر چقدر قوی باشند نمی‌توانند همه مشکلات را حل کنند و مردم با کمک به یکدیگر باید از این سختی‌ها کم کنند، چون هر چه در راه خدا بدهید چندین برابر خدا حمایت می‌کند و برکت می‌دهد.

آیت‌الله دژکام گفت: ماه رمضان ایام خواستن و دعا کردن است و با درخواست از خداوند خود و جامعه و کشورمان را بیمه کنیم.

او با اشاره به گرامیداشت روز ارتش در ۲۹ فروردین گفت: زحمات ارتش باید مورد تقدیر قرار بگیرد، رشد معنوی نیرو‌های ارتش و حراست از مرز‌ها جای افتخار دارد.

امام جمعه شیراز با اشاره به سیاست‌های کلی تامین اجتماعی که رهبری ابلاغ کردند، گفت: رهبری فرمودند که باید برای عدالت، کرامت انسان‌ها و حمایت از اقشار ضعیف و ایجاد رفاه عمومی در جمهوری اسلامی کاری انجام شود.

او گفت: تحقق حکومت اسلامی زمان‌بر است و سیاست‌ها باید مرتب بررسی و ابلاغ شود که تا اجرای این سیاست زمان‌بر است؛ دستگاه‌های اجرایی نسبت به اجرای سیاست‌ها آرام و کند است.

به گفته دژکام، دستگاه‌های اجرایی نیاز به تحول دارد و توقع از دولت مردمی این است که سازمان برنامه و بودجه برای اجرایی کردن سیاست‌های کلی با جدیت وارد عمل شود، اگر چشم سازمان برنامه و بودجه به دستور رهبر نباشد و برای اجرای سیاست‌های کلی کاری نکند نشان از ضعف این دستگاه است.

امام جمعه شیراز گفت: میزی که سخن و فرمان رهبر را اجرا نکند غصب است و باید بیرون رانده شود. امیدواریم در برنامه‌ریزی آنچه رخ می‌دهد به سمتی برود که ۳۷ سند سیاست‌های کلی اجرایی شود. اگر درست کار نکنند باید سیستم نظارتی ورود و نسبت به برخورد با آن‌ها اقدام کنند.

آیت‌الله دژکام به تذکر رئیس‌جمهور به گرانی‌ها و بررسی پشت پرده آن‌ها اشاره و گفت: مسئله گرانی تابع دو فاکتور است، نخستین فاکتور تولید و عرضه است، چون اگر کمبود عرضه باشد گران می‌شود که این گرانی برای کالا‌های خارج از فصل معقول است.

به گفته او، رهبری سال‌ها بر تولید تاکید دارند نشان می‌دهد بدون تولید نمی‌توان اقتصاد را کنترل کرد و توقع از جهاد کشاورزی و صمت این است که تولید افزایش پیدا کند و از ظرفیت‌های استان به خوبی استفاده شود.

آیت‌الله دژکام گفت: فاکتور دوم توزیع است که ممکن است فساد نیز رخ دهد و در این زمینه نیز باید نظارت بیشتر شود و برای کنترل بازار باید اقدام شود، اما شرطش اهمیت به تولید است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.